Правове виховання дошкільнят

          Правове виховання дошкільнят


          Дошкільнята тільки починають освоювати ази морально-правової культури.                Це ставить перед педагогами дошкільних установ такі завдання: 

- Допомогти дитині зрозуміти і осмислити свої елементарні права;

 - Формувати почуття самоповаги, поваги до власних прав і прав інших людей;

 - Розвивати прагнення дитини реалізовувати свої права, не порушуючи прав оточуючих його людей.

    Тому необхідно широко звертатися до творів художньої літератури та усної народної творчості. Завдяки вмілому педагогічному керівництву можна спрямувати емоційне сприймання дошкільниками художніх творів у русло моральної та правовиховної освіти.

                                               До вашої уваги пропоную
картотеку творів правової тематики:

 

Кожна дитина має право на життя

Не меркнуть зорі,

Йдуть у небуття,

Бо мають право вік світити.

Я ж маю право на життя,

Я гідно мушу жити.

1.Я маю право на життя!

2.А. Костецький "Моє бажання"
3.В. Сухомлинський "Гаряча квітка"
4.Н. Забіла "Про курочку і півника"
5.В. Сухомлинський "Крила матері"
6."Козенята та вовк" – українська народна казка
7."Колобок" – українська народна казка.
8.О. Пархоменко "Хай завжди буде сонце!
9. «Гуси-лебеді" - російська народна казка
10."Кривенька качечка" - українська народна казка
11.Ш. Перро "Червона Шапочка"

Кожна дитина має право на родину

Сім'я – це слово дороге.
У слові цім тепло і ласка,
Нехай же уряд захистить
Дитяче і сімейне щастя.
Сім'я – це родина, у родині – дитина.
А для України – сім'я головна.
1. Д. Павличко "Калачі"
2. А. Костецький "Все починається з мами"
3. М. Познаньська "Моїй мамі"
4. В. Сухомлинський "Сива волосинка"
5. А. М'ястківський "Наш рід"
6. В. Сухомлинський "Яблуко в осінньому саду"
7.О. Кобець "Тато"
8.К. Перелісна "Сестричка"
9."Дві матері"- українська легенда
10."Зозуля" - ненецька казка
11.В. Осєєва "Сини"

Кожна дитина має право на освіту

Змалку кохайтесь в освіті,
Змалку розширюйте ум,
Бо доведеться у світі
Всяких назнатися дум.
- Дитина має право на освіту
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, шо мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким з дитинства мрієш буть.
1.Р. Завадович "Лісова школа"
2.Н. Герець "Школа на хуторі вишневім"
3.Л. Храплива-Щур "У школу"
4.А. Барто "В школу"
5.Л. Толстой "Пилипок"
6.0. Іваненко "Галочка"
7.А. Барто "Окуляри"

Кожна дитина має право на ім'я та громадянство

Як маленьке немовля
У світ двері відчиня.
То дарують йому слово,
Слово це – його … (ім'я).
1.К. Перелісна "Хто я?"
2. Д. Павличко "Де найкраще місце на землі"
3.М. Сингаївський "Що сказало сонце?"
4.В. Сосюра "Любіть Україну"
5.П. Воронько "Облітав журавель"
6.В. Бабич "Мамина мова"
7.У. Федосюк "Маленька українка"
8.Л. Костенко "Усе моє, все зветься Україна"
9.П. Бондарчук "Що таке Батьківщина?"
10.І. Мацинський "Рідна хата"
11.Р. Завадович "Українські діти"
12.Н. Кир,ян «Деревце роду»
13.Д. Павличко "Де найкраще місце на землі"
14.В. Сосюра "Рідна мова"
15.Р. Завадович "Українська мова"
16.М. Хоросницька "Мамин заповіт"
17.О. Лупій "Конституція України"
18.Р. Завадович "Хто це?"
19.А. Барто "Ім'я і прізвище"

Кожна дитина має право на медичну допомогу

Якщо ж погано стало нам,
Батьки заб'ють тривогу.
Для цього право є у нас
На медичну допомогу.
1.Грицько Бойко «Лікар»
2.Грицько Бойко. Здоровим Будь.
3. Володимир Нагорняк «Швидка допомога»
4.К. Чуковський "Айболить"

Кожна дитина є рівна в правах

Дитя моє! Бог дав тобі життя,
І щоб ніхто не заподіяв шкоди
Тобі, маленький громадянин,
Бог дав закони нашому народу.
Від дня народження, від іменин –
Він твій, цей світ широкий за вікном,
Ти на життя і щастя маєш право
Під золото-блакитним знаменом
Своєї Української Держави.
1. "Добрі брати" латинська казка
2. В. Сухомлинський "Як Сергійко навчився жаліти"
3.В. Сухомлинський "Іменини".
4."Зайчикова хатка" - російська народна казка
5."Двоє жадібних ведмежат" - венгерська казка
6.Х. К. Андерсен "Бридке каченя"
7."Рукавичка" –українська народна казка
8.К. Ушинський "Сила - не право"
9.П. Воронько "Хлопчик Помагай"
10.0. Бунець "Маленькі помічниці"


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Міні-музей меду