Поділюся з колегами...
Конспект пізнавальної
діяльності (природний світ) та комунікативного розвитку особистості з
використанням кругів Луллія
Тема: Свійські тварини та їх дитинчата
Освітні
завдання: Навчити
дітей розрізняти за зовнішнім виглядом і називати найбільш поширених свійських
тварин. Формувати уявлення про тварин, їх зовнішній
вигляд, харчування і дитинчат. Ознайомити із роллю дорослого у догляді за свійськими тваринами та їх
дитинчатами. Збагатити словниковий запас дітей, вправляти у
звуконаслідуванні.
Розвивати
спостережливість, допитливість, активний словник дітей.
Виховувати любов до свійських тварин, бажання піклуватися про них.
Словник: назви свійських тварин та їх дитинчат
(корова-теля, свиня-порося, курка, півень-курча, кіт-кошеня, собака-цуценя,
кролик-кроленя), назви помешкань свійських тварин (хлів, курник, клітка,
будка); годувати, доглядати, піклуватися.
Матеріал: Круги Луллія «Свійські тварини та їх дитинчата», гра з фонариком «Хто де
живе?», електронна гра «Що їдять свійські тварини?», картинки з зображенням свійських
тварин (для дорослих) та їх дитинчатами на кожну дитину (гра «Каруселі»),
фізкультхвилинка «На фермі», ноутбук, презентація до заняття, аудіозапис звуків
ферми.
Хід
заняття
Діти
заходять до залу, який оформлений у вигляді сільського подвір’я.
-
Добрий день, шановні гості!
В
добрий день і в добрий час
Завітали
ми до вас.
Радо
всіх гостей вітаємо,
Подивіться,
що ми знаємо!
Вирушаємо в гості до тітоньки
Ірини
Тітонька
Ірина: Добрий день, мої
хороші.
Прошу до мене в гості.
Я
вас дуже чекала
І сюрприз вам готувала!
У мене на
моєму подвір’ї живуть багато тваринок. Я вас з
усіма ними познайомлю, а допоможе мені в цьому мій сімейний альбом. Хочете його переглянути? Давайте
подивимося в нього. Я буду показувати вам фото, а ви називайте тваринку.
(На екрані з’являються по черзі тваринки, діти називають їх)
-
Як
називається ця тваринка?
-
Хто
це?
(Останньою на фото з’являється корівка)
Тітонька
Ірина: Моя корівка Лиска поїхала відпочивати на море зі своїм
телятком. У нас зима, а їм зараз там добре, тепло. Вони засмагають та
купаються. Я вже за нею дуже скучила. Так давно її не бачила.
(Чути телефонний дзвінок.)
Тітонька Ірина: Ось якраз і корівка телефонує. Алло, алло, чую і бачу
тебе гарно. Як вам відпочивається?
(На екрані з’являється корова, яка відпочиває на пляжі)
Аудозапис
Корівка
: Привіт, тітонько Ірино!
Відпочиваю гарно. Все супер. Бачу, у
тебе гості! Привіт, малята! Як добре, що ви завітали до тітоньки Ірини в гості.
Хоч ми й не вдома, та все ж хочемо з вами пограти у гру «Хто як говорить».
Ми будемо починати, а ви повинні закінчити промовляти
так, як домашні тваринки.
(Запис
слів гри)
Ось вітається вівця… бе-бе-бе
Вийшла кізонька з хлівця… ме-ме-ме
Поросятко із свинею… хро-хро-хро
Кінь гривастий вас вітає… іго-го
І корівка вслід за ним…му-му-му
Киця Мурка виглядає…мур-мур-мур
Пес Рябко заліз у будку…гав-гав-гав
Півник зранку всіх збудив… ку-ку-ріку
На
подвір’ї привітали з вами всіх.
Тітонька Ірина: Ось ви ї познайомилися
з моєю корівкою Лискою. А зараз час нам познайомитися з іншими свійськими тваринками, які живуть у мене.
Вмикається звук ферми.
Вихователь: Де ми можемо почути ці звуки?Діти: В селі у бабусі, на фермі.
(Під музику виходить курка з курчам)
Тітонька
Ірина: Познайомтеся, це
найкраща матуся, у якої найбільше діток.
Але дітки завжди доглянуті, виховані, чемні. А де ж це ваші малюки?
Курка : Добрий день. Мої курчатка ходять до дитячого садочку. І
сьогодні
вони грали в гру «Каруселі» . А ви вмієте
грати в таку гру? Для цього вам потрібно сісти
за столики, а я розкажу як грати у цю гру.
(Діти сідають за столи, у кожного свій круг Луллія – диференційований підхід)
Курка:
Ви повинні знайти кожному з
дитинчаток його маму.
Вихователь:
- На великій каруселі крутяться
мами-тваринки. Ось погляньте, хто тут є (корова, свиня, сабака, кіт...). А на
маленькій каруселі – їхні дитинчатка. Вам потрібно так покрутити «карусель»,
щоб знайти для кожного дитинчатка його маму.
-
Ось
погляньте. Це мама – собачка. У неї маленьке дитинчатко – цуценятко. Крутимо
карусель, щоб знайти для кожної мами дитинчатко.
-
Яку
маму ти обираєш? Назви маму. (Дитина
називає маму, наприклад, це – мама свиня.)
-
Як
звати її дитинчатко? (У неї дитинчако –
поросятко).
(Гра проводиться доки кожній тваринці не знайдеться
дитинчатко).
Курочка: Щось
ми засиділися, час розім’яти наші крильця і пір’ячко, а вам свої ніжки. Я знаю ще одну гру «Карусель»,
але в цю гру без допомоги дорослих ми не пограємо.
(До гри запрошуються вихователі. Кожному з них роздається
картинка мами-тваринки. А діткам в цей час одягаються маски дитинчат)
Гра «Карусель»
Вихователь: Діти-дитинчата встають в маленьке коло (маленька карусель) і повертаються обличчям до вихователів-матусь, а матусі стоять у
великому колі (велика карусель). За
сигналом під музику велика карусель залишається
нерухомою, а маленька карусель починає рухатися. (Діти біжать по колу до того часу, доки звучить музика). Коли музика
затихає дитинчатка підбігають до своєї мами.
Діти ми усі веселі
Помчимо на каруселі.
Каруселю зупиняй -
Швидко відповідь
давай!
-
Скажи,
як тебе звуть (Я – поросятко, курчатко…)? Ти знайшов (ла) маму, яке в неї ім’я (Мама – собака, свиня, корова…)? Молодці, всі
знайшлися, обійміть один одного.
(Варіант гри «Каруселі» - дітям міняються маски дитинчат)
Тітонька
Ірина: Гарно погралися! Не
втомилися? А тепер час знайомитися з рештою моїх домашніх улюбленців.
(З’являється
свинка Пеппа)
Синка:
Проблемна ситуація Привіт, малята! Поки
ви гралися, трапилася біда. Мої поросята, інакше їх і не назвеш, на подвір’ї наробили безлад : переплутали їжу для
всіх тваринок. А бабуся вже старенька. Хто їй допоможе розібрати їжу для
тваринок?
Тітонька
Ірина: Що ж мені робити? Як
своїх тваринок нагодувати?
Свинка:
Потрібна ваша допомога, без вас
не обійтися.
Вихователь: Допоможемо? Що
нам потрібно робити? Ви тільки скажіть, ми з радістю допоможемо.
Тітонька Ірина:
Подивіться на має подвір’я. Потрібно для кожної тваринки підібрати смаколик, який вона полюбляє їсти.
Вихователь: Спочатку називаємо тваринку, яку будемо годувати. Потім називаємо, яку їжу
наплутали поросятка. Вибираємо лише ті продукти і смаколики, які смакують саме
цій тваринці. Їх може бути 1, а може бути декілька.
(Діти по черзі називають свійську тваринку, потім
продукти, які зображені біля тварини. І нарешті вибирають їжу, яка смакує тій
чи іншій тварині)
Електронна дидактична гра «Що їдять свійські тварини?»
Вихователь:
Всіх нагодували. Ніхто не
залишився голодним.
Свинка: Ви
такі розумні, з вами так весело. А чи не хочете ви відпочити і потанцювати з нашими
звірятами.
Фізкультхвилинка «На фермі»
Вихователь: Свинко, тобі час
поспішати до своїх поросяток, щоб вони
більше не нашкодили.
(Під
музику виходить песик Шарик)
Песик
: Привіт, малята!
І ввечері і зранку
Вартую я на
ганку
Зрідка гавкаю, гарчу –
В дім чужих
не пропущу.
Ви прийшли до нашої тітоньки Ірини? У нас
тут весело, ми всі товаришуємо, не сваримося, допомагаємо. От я, наприклад,
стережу її оселю, охороняю майно та всіх її тваринок. А ще я дуже полюбляю йти
на пошуки, розшукувати. А допомагає мені в цьому мій надійний помічник –
ліхтарик. Хочете візьму вас із собою на пошуки ?
Вихователь: А що ми повинні відшукати за
допомогою ліхтарика?
Песик: Ви
повинні відшукати, в яких помешканнях
хто проживає?
-
Подивіться
на цю картинку. Як називається
помешкання, житло ?
-
Давайте
поглянемо, хто живе в цьому будиночку?
Гра з ліхтариком «Хто де живе?»
Тітонька Ірина: Гарно пограли з моїм песиком. Тобі вже, Шарко, час
повертатися до своєї роботи, охороняти мій двір.
Песик: До
побачення, малята. Буду поспішати.
Вихователь : Тітонько Ірино, ми гарно провели у вас час. Дізналися багато нового та
цікаво погралися з вашими домашніми тваринками.
-
Дітки,
а кого ми зустріли у тітоньки Ірини на подвір’ї? (Відповіді
дітей)
-
Чим
годує тітонька Ірина своїх тваринок ? Що вона дає їсти корівці, курочці,
песику, конику, кролику?..
-
Де
живуть тваринки? (У хліві, будці, у будинку, курнику)
-
Молодці!
Але нам вже час повертатися додому.
Тітонька Ірина:
Зачекайте, просто так, без
смаколиків я вас додому не відпущу. Сьогодні я готувала смаколики. І хочу
вас пригостити.
-
Дякуємо!
Тітонька Ірина пригощає пиріжками
дітей
- До
побачення!
Всеосвіта - Національна освітня платформа
Конспект пізнавальної
діяльності (природний світ) та комунікативного розвитку особистості з
використанням кругів Луллія
Тема: Свійські тварини та їх дитинчата
Освітні
завдання: Навчити
дітей розрізняти за зовнішнім виглядом і називати найбільш поширених свійських
тварин. Формувати уявлення про тварин, їх зовнішній
вигляд, харчування і дитинчат. Ознайомити із роллю дорослого у догляді за свійськими тваринами та їх
дитинчатами. Збагатити словниковий запас дітей, вправляти у
звуконаслідуванні.
Розвивати
спостережливість, допитливість, активний словник дітей.
Виховувати любов до свійських тварин, бажання піклуватися про них.
Словник: назви свійських тварин та їх дитинчат
(корова-теля, свиня-порося, курка, півень-курча, кіт-кошеня, собака-цуценя,
кролик-кроленя), назви помешкань свійських тварин (хлів, курник, клітка,
будка); годувати, доглядати, піклуватися.
Матеріал: Круги Луллія «Свійські тварини та їх дитинчата», гра з фонариком «Хто де
живе?», електронна гра «Що їдять свійські тварини?», картинки з зображенням свійських
тварин (для дорослих) та їх дитинчатами на кожну дитину (гра «Каруселі»),
фізкультхвилинка «На фермі», ноутбук, презентація до заняття, аудіозапис звуків
ферми.
Хід заняття
Діти заходять до залу, який оформлений у вигляді сільського подвір’я.
-
Добрий день, шановні гості!
В
добрий день і в добрий час
Завітали
ми до вас.
Радо
всіх гостей вітаємо,
Подивіться, що ми знаємо!
Вирушаємо в гості до тітоньки Ірини
Тітонька
Ірина: Добрий день, мої
хороші.
Прошу до мене в гості.
Я
вас дуже чекала
І сюрприз вам готувала!
У мене на
моєму подвір’ї живуть багато тваринок. Я вас з
усіма ними познайомлю, а допоможе мені в цьому мій сімейний альбом. Хочете його переглянути? Давайте
подивимося в нього. Я буду показувати вам фото, а ви називайте тваринку.
(На екрані з’являються по черзі тваринки, діти називають їх)
-
Як
називається ця тваринка?
-
Хто
це?
(Останньою на фото з’являється корівка)
Тітонька
Ірина: Моя корівка Лиска поїхала відпочивати на море зі своїм
телятком. У нас зима, а їм зараз там добре, тепло. Вони засмагають та
купаються. Я вже за нею дуже скучила. Так давно її не бачила.
(Чути телефонний дзвінок.)
Тітонька Ірина: Ось якраз і корівка телефонує. Алло, алло, чую і бачу
тебе гарно. Як вам відпочивається?
(На екрані з’являється корова, яка відпочиває на пляжі)
Аудозапис
Корівка
: Привіт, тітонько Ірино!
Відпочиваю гарно. Все супер. Бачу, у
тебе гості! Привіт, малята! Як добре, що ви завітали до тітоньки Ірини в гості.
Хоч ми й не вдома, та все ж хочемо з вами пограти у гру «Хто як говорить».
Ми будемо починати, а ви повинні закінчити промовляти
так, як домашні тваринки.
(Запис
слів гри)
Ось вітається вівця… бе-бе-бе
Вийшла кізонька з хлівця… ме-ме-ме
Поросятко із свинею… хро-хро-хро
Кінь гривастий вас вітає… іго-го
І корівка вслід за ним…му-му-му
Киця Мурка виглядає…мур-мур-мур
Пес Рябко заліз у будку…гав-гав-гав
Півник зранку всіх збудив… ку-ку-ріку
На
подвір’ї привітали з вами всіх.
Тітонька Ірина: Ось ви ї познайомилися
з моєю корівкою Лискою. А зараз час нам познайомитися з іншими свійськими тваринками, які живуть у мене.
Вмикається звук ферми.
(Під музику виходить курка з курчам)
Тітонька
Ірина: Познайомтеся, це
найкраща матуся, у якої найбільше діток.
Але дітки завжди доглянуті, виховані, чемні. А де ж це ваші малюки?
Курка : Добрий день. Мої курчатка ходять до дитячого садочку. І
сьогодні
вони грали в гру «Каруселі» . А ви вмієте грати в таку гру? Для цього вам потрібно сісти за столики, а я розкажу як грати у цю гру.
(Діти сідають за столи, у кожного свій круг Луллія – диференційований підхід)
Курка:
Ви повинні знайти кожному з
дитинчаток його маму.
Вихователь:
- На великій каруселі крутяться
мами-тваринки. Ось погляньте, хто тут є (корова, свиня, сабака, кіт...). А на
маленькій каруселі – їхні дитинчатка. Вам потрібно так покрутити «карусель»,
щоб знайти для кожного дитинчатка його маму.
-
Ось
погляньте. Це мама – собачка. У неї маленьке дитинчатко – цуценятко. Крутимо
карусель, щоб знайти для кожної мами дитинчатко.
-
Яку
маму ти обираєш? Назви маму. (Дитина
називає маму, наприклад, це – мама свиня.)
-
Як
звати її дитинчатко? (У неї дитинчако –
поросятко).
(Гра проводиться доки кожній тваринці не знайдеться
дитинчатко).
Курочка: Щось
ми засиділися, час розім’яти наші крильця і пір’ячко, а вам свої ніжки. Я знаю ще одну гру «Карусель»,
але в цю гру без допомоги дорослих ми не пограємо.
(До гри запрошуються вихователі. Кожному з них роздається
картинка мами-тваринки. А діткам в цей час одягаються маски дитинчат)
Гра «Карусель»
Вихователь: Діти-дитинчата встають в маленьке коло (маленька карусель) і повертаються обличчям до вихователів-матусь, а матусі стоять у
великому колі (велика карусель). За
сигналом під музику велика карусель залишається
нерухомою, а маленька карусель починає рухатися. (Діти біжать по колу до того часу, доки звучить музика). Коли музика
затихає дитинчатка підбігають до своєї мами.
Діти ми усі веселі
Помчимо на каруселі.
Каруселю зупиняй -
Швидко відповідь
давай!
-
Скажи,
як тебе звуть (Я – поросятко, курчатко…)? Ти знайшов (ла) маму, яке в неї ім’я (Мама – собака, свиня, корова…)? Молодці, всі
знайшлися, обійміть один одного.
(Варіант гри «Каруселі» - дітям міняються маски дитинчат)
Тітонька
Ірина: Гарно погралися! Не
втомилися? А тепер час знайомитися з рештою моїх домашніх улюбленців.
(З’являється
свинка Пеппа)
Синка:
Проблемна ситуація Привіт, малята! Поки
ви гралися, трапилася біда. Мої поросята, інакше їх і не назвеш, на подвір’ї наробили безлад : переплутали їжу для
всіх тваринок. А бабуся вже старенька. Хто їй допоможе розібрати їжу для
тваринок?
Тітонька
Ірина: Що ж мені робити? Як
своїх тваринок нагодувати?
Свинка:
Потрібна ваша допомога, без вас
не обійтися.
Вихователь: Допоможемо? Що
нам потрібно робити? Ви тільки скажіть, ми з радістю допоможемо.
Тітонька Ірина:
Подивіться на має подвір’я. Потрібно для кожної тваринки підібрати смаколик, який вона полюбляє їсти.
Вихователь: Спочатку називаємо тваринку, яку будемо годувати. Потім називаємо, яку їжу
наплутали поросятка. Вибираємо лише ті продукти і смаколики, які смакують саме
цій тваринці. Їх може бути 1, а може бути декілька.
(Діти по черзі називають свійську тваринку, потім
продукти, які зображені біля тварини. І нарешті вибирають їжу, яка смакує тій
чи іншій тварині)
Електронна дидактична гра «Що їдять свійські тварини?»
Вихователь:
Всіх нагодували. Ніхто не
залишився голодним.
Свинка: Ви
такі розумні, з вами так весело. А чи не хочете ви відпочити і потанцювати з нашими
звірятами.
Фізкультхвилинка «На фермі»
Вихователь: Свинко, тобі час
поспішати до своїх поросяток, щоб вони
більше не нашкодили.
(Під
музику виходить песик Шарик)
Песик
: Привіт, малята!
І ввечері і зранку
Вартую я на
ганку
Зрідка гавкаю, гарчу –
В дім чужих
не пропущу.
Ви прийшли до нашої тітоньки Ірини? У нас
тут весело, ми всі товаришуємо, не сваримося, допомагаємо. От я, наприклад,
стережу її оселю, охороняю майно та всіх її тваринок. А ще я дуже полюбляю йти
на пошуки, розшукувати. А допомагає мені в цьому мій надійний помічник –
ліхтарик. Хочете візьму вас із собою на пошуки ?
Вихователь: А що ми повинні відшукати за
допомогою ліхтарика?
Песик: Ви
повинні відшукати, в яких помешканнях
хто проживає?
-
Подивіться
на цю картинку. Як називається
помешкання, житло ?
-
Давайте
поглянемо, хто живе в цьому будиночку?
Гра з ліхтариком «Хто де живе?»
Тітонька Ірина: Гарно пограли з моїм песиком. Тобі вже, Шарко, час
повертатися до своєї роботи, охороняти мій двір.
Песик: До
побачення, малята. Буду поспішати.
Вихователь : Тітонько Ірино, ми гарно провели у вас час. Дізналися багато нового та
цікаво погралися з вашими домашніми тваринками.
-
Дітки,
а кого ми зустріли у тітоньки Ірини на подвір’ї? (Відповіді
дітей)
-
Чим
годує тітонька Ірина своїх тваринок ? Що вона дає їсти корівці, курочці,
песику, конику, кролику?..
-
Де
живуть тваринки? (У хліві, будці, у будинку, курнику)
-
Молодці!
Але нам вже час повертатися додому.
Тітонька Ірина: Зачекайте, просто так, без смаколиків я вас додому не відпущу. Сьогодні я готувала смаколики. І хочу вас пригостити.
-
Дякуємо!
Тітонька Ірина пригощає пиріжками
дітей
- До
побачення!
https://vseosvita.ua/user/id171741
Конспект заняття з навчання грамоти
Правове виховання дошкільнят
Дошкільнята тільки починають освоювати ази морально-правової культури.
Це ставить перед
педагогами дошкільних установ такі завдання:
- Допомогти дитині зрозуміти і осмислити
свої елементарні права;
- Формувати почуття самоповаги,
поваги до власних прав і прав інших людей;
- Розвивати прагнення дитини
реалізовувати свої права, не порушуючи прав оточуючих його людей.
Кожна дитина має право на життя
Не меркнуть зорі,
Йдуть у небуття,
Бо мають право вік світити.
Я ж маю право на життя,
Я гідно мушу жити.
1.Я маю право на життя!
2.А. Костецький "Моє бажання"
3.В. Сухомлинський "Гаряча квітка"
4.Н. Забіла "Про курочку і
півника"
5.В. Сухомлинський "Крила матері"
6."Козенята та вовк" – українська народна казка
7."Колобок" – українська народна казка.
8.О. Пархоменко "Хай завжди буде
сонце!
9. «Гуси-лебеді" - російська народна казка
10."Кривенька качечка" -
українська народна казка
11.Ш. Перро "Червона Шапочка"
Кожна дитина має право на родину
Кожна дитина має право на освіту
Змалку кохайтесь в освіті,
Кожна дитина має право на ім'я та громадянство
Кожна дитина має право на медичну допомогу
Кожна дитина є рівна в правах
Музейна педагогіка є інноваційною технологією у сфері особистісного виховання дітей, створює умови для «занурення» особистості у спеціально організоване предметно-просторове середовище. Основною метою музейної педагогіки як важливого чинника пізнавального, естетичного, розумового, креативного розвитку дітей.
Коментарі
Дописати коментар