Поділюся з колегами...

Конспект пізнавальної діяльності (природний світ) та комунікативного розвитку особистості з використанням кругів Луллія

Тема: Свійські тварини та їх дитинчата

Освітні завдання:  Навчити дітей розрізняти за зовнішнім виглядом і називати найбільш поширених свійських тварин. Формувати уявлення про тварин, їх зовнішній вигляд, харчування і  дитинчат. Ознайомити із роллю дорослого у догляді за свійськими тваринами та їх дитинчатами. Збагатити словниковий запас дітей, вправляти у звуконаслідуванні.

 Розвивати спостережливість, допитливість,  активний словник дітей.

 Виховувати любов до свійських тварин, бажання піклуватися про них.

Словник: назви свійських тварин та їх дитинчат (корова-теля, свиня-порося, курка, півень-курча, кіт-кошеня, собака-цуценя, кролик-кроленя), назви помешкань свійських тварин (хлів, курник, клітка, будка); годувати, доглядати, піклуватися.

Матеріал: Круги Луллія «Свійські тварини та їх дитинчата», гра з фонариком «Хто де живе?», електронна гра «Що їдять свійські тварини?», картинки з зображенням свійських тварин (для дорослих) та їх дитинчатами на кожну дитину (гра «Каруселі»), фізкультхвилинка «На фермі», ноутбук, презентація до заняття, аудіозапис звуків ферми.

Хід заняття

Діти заходять до залу, який оформлений у вигляді сільського подвіря.

-         Добрий день, шановні гості!

В добрий день і в добрий час

Завітали ми до вас.

Радо всіх гостей вітаємо,

Подивіться, що ми знаємо!

 Вирушаємо в гості до тітоньки Ірини

Тітонька Ірина: Добрий день, мої хороші.

                               Прошу до мене в гості.

                               Я вас дуже чекала

                               І сюрприз вам готувала!

     У мене на моєму подвір’ї  живуть багато тваринок. Я вас з усіма ними познайомлю, а допоможе мені в цьому мій   сімейний альбом. Хочете його переглянути? Давайте подивимося в нього. Я буду показувати вам фото, а ви називайте тваринку.

(На екрані зявляються по черзі тваринки, діти називають їх)

-                        Як називається ця тваринка?

-                        Хто це?

(Останньою на фото зявляється корівка)

Тітонька Ірина:  Моя корівка Лиска поїхала відпочивати на море зі своїм телятком. У нас зима, а їм зараз там добре, тепло. Вони засмагають та купаються. Я вже за нею дуже скучила. Так давно її не бачила.

(Чути телефонний дзвінок.)

Тітонька Ірина:  Ось якраз і корівка телефонує. Алло, алло, чую і бачу тебе гарно. Як вам відпочивається?

(На екрані зявляється корова, яка відпочиває на пляжі)

Аудозапис

Корівка : Привіт, тітонько Ірино! Відпочиваю гарно. Все супер. Бачу, у тебе гості! Привіт, малята! Як добре, що ви завітали до тітоньки Ірини в гості. Хоч ми й не вдома, та все ж хочемо з вами пограти  у гру «Хто як говорить». Ми будемо починати, а ви повинні закінчити промовляти так, як домашні тваринки.

(Запис слів гри)

Ось вітається вівця… бе-бе-бе

Вийшла кізонька з хлівця… ме-ме-ме

Поросятко із свинею… хро-хро-хро

Кінь гривастий вас вітає… іго-го

І корівка вслід за ним…му-му-му

Киця Мурка виглядає…мур-мур-мур

Пес Рябко заліз у будку…гав-гав-гав

Півник зранку всіх збудив… ку-ку-ріку

На подвір’ї привітали з вами всіх.

       Тітонька Ірина: Ось ви ї познайомилися з моєю корівкою Лискою. А зараз час нам познайомитися з іншими  свійськими тваринками, які живуть у мене.

Вмикається звук ферми.

Вихователь: Де ми можемо почути ці звуки?
Діти: В селі у бабусі, на фермі.

(Під музику виходить курка з курчам)

Тітонька Ірина: Познайомтеся, це найкраща матуся,  у якої найбільше діток. Але дітки завжди доглянуті, виховані, чемні. А де ж це ваші малюки?       

 Курка : Добрий день. Мої курчатка ходять до дитячого садочку. І сьогодні  

  вони грали в гру «Каруселі» . А ви вмієте грати в таку гру?  Для цього вам     потрібно сісти за столики, а я розкажу як грати у цю гру.

(Діти сідають за столи, у кожного свій круг  Луллія – диференційований підхід)

Курка: Ви повинні знайти кожному з дитинчаток його маму.

Вихователь: - На великій каруселі крутяться мами-тваринки. Ось погляньте, хто тут є (корова, свиня, сабака, кіт...). А на маленькій каруселі – їхні дитинчатка. Вам потрібно так покрутити «карусель», щоб знайти для кожного дитинчатка його маму.

-                        Ось погляньте. Це мама – собачка. У неї маленьке дитинчатко – цуценятко. Крутимо карусель, щоб знайти для кожної мами дитинчатко.

-                        Яку маму ти обираєш? Назви маму. (Дитина називає маму, наприклад, це – мама свиня.)

-                        Як звати її дитинчатко? (У неї дитинчако – поросятко).

(Гра проводиться доки кожній тваринці не знайдеться дитинчатко).

Курочка: Щось ми засиділися, час розімяти наші крильця і пірячко, а вам свої ніжки. Я знаю ще одну гру «Карусель», але в цю гру без допомоги дорослих ми не пограємо.

(До гри запрошуються вихователі. Кожному з них роздається картинка мами-тваринки. А діткам в цей час одягаються маски дитинчат)

Гра  «Карусель»

Вихователь: Діти-дитинчата  встають в маленьке коло (маленька карусель) і повертаються обличчям  до вихователів-матусь, а матусі стоять у великому колі (велика карусель). За сигналом під музику  велика карусель залишається нерухомою, а маленька карусель починає рухатися. (Діти біжать по колу до того часу, доки звучить музика). Коли музика затихає дитинчатка підбігають до своєї мами.

Діти ми усі веселі

Помчимо на каруселі.

Каруселю зупиняй -

Швидко відповідь давай!

-                        Скажи, як тебе звуть (Я – поросятко, курчатко…)? Ти знайшов (ла) маму, яке в неї імя (Мама – собака, свиня, корова…)? Молодці, всі знайшлися, обійміть один одного.

(Варіант гри «Каруселі» - дітям  міняються маски дитинчат)

Тітонька Ірина: Гарно погралися! Не втомилися? А тепер час знайомитися з рештою моїх домашніх улюбленців.

 (Зявляється свинка Пеппа)

Синка: Проблемна ситуація  Привіт, малята!  Поки  ви  гралися,   трапилася біда. Мої  поросята,  інакше їх і не назвеш, на подвірї наробили безлад : переплутали  їжу  для всіх тваринок. А бабуся вже старенька. Хто їй допоможе розібрати їжу для тваринок?

Тітонька Ірина: Що ж мені робити? Як своїх тваринок нагодувати?

Свинка: Потрібна ваша допомога, без вас не обійтися.

Вихователь:  Допоможемо? Що нам потрібно робити? Ви тільки скажіть, ми з радістю допоможемо.

    Тітонька Ірина: Подивіться на має подвіря. Потрібно для кожної тваринки підібрати смаколик, який  вона полюбляє їсти.

Вихователь: Спочатку називаємо тваринку, яку будемо годувати. Потім називаємо, яку їжу наплутали поросятка. Вибираємо лише ті продукти і смаколики, які смакують саме цій тваринці. Їх може бути 1, а може бути декілька.

(Діти по черзі називають свійську тваринку, потім продукти, які зображені біля тварини. І нарешті вибирають їжу, яка смакує тій чи іншій тварині)

Електронна дидактична  гра «Що їдять свійські тварини?»

Вихователь: Всіх нагодували. Ніхто не залишився голодним.

Свинка: Ви такі розумні, з вами так весело. А чи не хочете ви відпочити і потанцювати  з нашими  звірятами.

Фізкультхвилинка «На фермі»

Вихователь:  Свинко, тобі час поспішати до своїх поросяток, щоб вони  більше не нашкодили.

 (Під музику виходить песик Шарик)

Песик : Привіт, малята!

                                   І  ввечері і зранку

                                   Вартую я на ганку

                                   Зрідка гавкаю,  гарчу –

                                   В дім чужих не пропущу.

     Ви прийшли до нашої тітоньки Ірини? У нас тут весело, ми всі товаришуємо, не сваримося, допомагаємо. От я, наприклад, стережу її оселю, охороняю майно та всіх її тваринок. А ще я дуже полюбляю йти на пошуки, розшукувати. А допомагає мені в цьому мій надійний помічник – ліхтарик. Хочете візьму вас із собою на пошуки ?

Вихователь:  А що ми повинні відшукати за допомогою ліхтарика?

Песик: Ви повинні відшукати, в яких помешканнях  хто  проживає?

-         Подивіться на цю картинку. Як називається  помешкання, житло ?

-         Давайте поглянемо, хто живе в цьому будиночку?

Гра з ліхтариком «Хто де живе?»

Тітонька Ірина: Гарно пограли з моїм песиком. Тобі вже, Шарко, час повертатися до своєї роботи, охороняти мій двір.

Песик: До побачення, малята. Буду поспішати.

Вихователь : Тітонько Ірино, ми гарно провели у вас час. Дізналися багато нового та цікаво погралися з вашими домашніми тваринками.

-         Дітки, а кого ми зустріли у тітоньки Ірини на подвірї? (Відповіді дітей)

-         Чим годує тітонька Ірина своїх тваринок ? Що вона дає їсти корівці, курочці, песику, конику, кролику?..

-         Де живуть  тваринки? (У хліві, будці, у будинку, курнику)

-         Молодці! Але нам вже час повертатися додому.

    Тітонька Ірина: Зачекайте, просто так, без смаколиків я вас додому не відпущу.  Сьогодні я готувала смаколики. І хочу вас пригостити.

-         Дякуємо!

Тітонька Ірина пригощає пиріжками дітей

- До побачення!








Всеосвіта - Національна освітня платформа

Посилання на мій профіль

https://vseosvita.ua/user/id171741


Конспект заняття з навчання грамоти


Тема:«В гостях у Золотої Рибки»
Тип, вид заняття: підгрупове, сюжетне заняття
Освітні завдання: продовжувати вчити чути і називати голосні, тверді і м'які звуки, розрізняти їх при ізольованому проголошенні в словах; визначати місце звука в слові (на початку, в кінці, в середині); проводити звуковий аналіз слова; закріплювати вміння ділити слова на склади;  складати речення з заданим словом та графічно його записувати; продовжувати готувати руку до письма; вправляти в умінні виконувати різні види фізичних вправ.
Розвивати фонематичний слух, пам'ять, логічне мислення, творче мислення, вміння висловлювати свою точку зору; дрібну моторику рук.
Виховувати інтерес до заняття, бажання читати, пізнавати нове, організованість, цілеспрямованість.
Матеріал: іграшки морської тематики,  ноутбук, мультимедійна дошка, д/г «Звуковий супермаркет», картки для звукової схеми слова, фішки для звукової схеми слова, картинки морської тематики для поділу на склади, картинки для складання речень, фішки для графічного запису речення, Буквар, фізкультупрний інвентар для переходів та фізкультхвилинок, фізкультхвилинка-відеопрезентація «Танок підводного царства», відеопрезентація «Уроки читання під водою» (Частина 1)
Методи і прийоми: використання психогімнастики для покращення емоційного стану та налаштування на заняття, бесіда-діалог інтерактивні методи, метод порівняння, мозковий штурм, прийом навмисних помилок, робота в парах, метод групування.
Попередня робота:
Розучування віршів про правила, читання української народної казки  «Казка про золоту рибку».
ПЕРЕБІГ ЗАНЯТТЯ
 І. Привітання. Сюрпризний момент
        (Діти стоять півколом на килимі і вітають гостей)
- Діти, погляньте, скільки гостей до нас прийшло. Давайте привітаємося з ними:
- Добрий день вам,
Добрий день нам
Добрий день всім.
-Сьогодні я хочу запросити на узбережжя моря. Поглятьте, скільки цікавих знахідок знаходиться на березі. Це і мушлі, і морські зірки, і краби... Але щось чекає на нас незвичне...
являється Золота рибка)
Рибка: Добрий день, шановні. А хто ви? А де ви живете?
(Діти розповідають вірш про рідне місто)
У Прилуках я живу  живу,
Місто я своє люблю.            
Є будівлі тут високі,   
Є і вулиці широкі,                
Є тут школи і садочки —           
Ростуть діти, мов грибочки.    
Як навколо подивлюся,       
Усім серцем усміхнуся:      
Своїм містом я пишаюсь,
Низько я йому вклоняюсь
Рибка : Скажіть, будь ласка, а ви вже ходете до школи? У мене в підводному царставі всі мої рибки гарно рахують, вміють розвязувати задачі, але не знають букв, а про читання я взагалі мовчу. Ви мені допоможете? Хочу створити справжню підводну школу, а у школі без грамоти ніяк!
Діти: Так допоможемо!
Вихователь: Домовилися! Ми розкажемо Золотій рибці всі секрети грамоти, які знаємо, щоб рибки у підводному царстві стали розумними, навчилися читати і Золота рибка відкрила підводну школу, одним з яких зявилося нове заняття - з грамоти.
(Золота рибка запрошує дітей в своє підводне царство)
Діти проходять у обруч і опиняються в підводному царстві
Вихователь: Ось ми з вами  потрапили до підводного царства. Погляньте, прямо перед нами супермаркет, де продають підводні смаколики.
Дидактична гра «Звуковий супермаркет»
Вихователь: Ти знаєш, Золота рибко, а наші діти люблять ходити на шопінг, але це незвичайний супермаркет, а звуковий. Хочеш, ми навчимо тебе і твоїх рибок грати у цю захоплюючу гру.
(Діти сідають за столи)
Правила цієї гри прості: на кожному візочку зображена літера. До візочка супермаркета необхідно покласти ті продукти чи речі, назви яких починаються на відповідну букву.
(Діти викладають картинки на відповідні основи, пояснюють «свої покупки»)
-         А тепер виберіть найвдалішу, найулюбленішу покупку і складіть речення з цим словом.
-         Скільки слів у реченні?
-         Запишіть речення графічно за допомогою фішок.
Золота рибка: Мої рибки із задоволенням будуть грати в цю гру.
Вихователь: Золота рибко, а твої рибки знають як вести себе на заняттях і уроках?
Золота рибка: А що, потрібно якось правильно себе вести? Вони в мене такі швидкі. Ось зараз тут, а через хвилину вже там!
Вихователь: А наші діти знають як себе вести на заняттях, бо без дисципліни грамоти не навчишся!
(Діти розповідають правила поводження на занятті)
На занятті будь уважним
І веди себе поважно.
Щоб чогось не пропустити
Та все добре зрозуміти.
На занятті не гукай,
Завжди руку піднімай 
Там, де шум і крик буває
Працездатності немає.
Вихователь: Подорожуємо по морському царству далі.
(Перехід до наступного завдання, діти сідають за столи)
Вихователь: Діти, подивіться, хто це в нас на дорозі?  Цей восьминіг нас не пропускає до наступного завдання. Хоче, щоб ми з ним пограли в гру. Гра називається «Знайди спільне».
Вправа «Знайди спільний звук» (метод групування)
Вихователь: Я буду називати слова, які характеризують воду, я ви визначати, які спільні звуки зустрічаються:
- питна – прісна;
- безбарвна – брудна;
- солона – свіжа - смачна;
- корисна – каламутна;
- тепла – чиста;
- холодна – прозора.
Золота рибка: Мої рибки грали з коралами. А що це за картинки на них?
Вихователь: Це не картинки, а фішки, які позначають гололсні і приголосні звуки. А що Вам ще відомо про звуки?  (вони є голосні і приголосні, ми їх вимовляємо і чуємо).Фішка - приголосний звук   А чому він приголосний?   (Звуки, при вимові яких видихуване повітря натрапляє на перешкоду, у вимові яких  беруть участь губи, зуби, язик, язичок, піднебіння називаються приголосними звуками)   
Час нам знову вже пограти. 
Звуки будемо розпізнавати. 
Де приголосні звуки, а де – голосні, 
зараз на коралах  покажемо ми.     
Дидактична гра «Приголосний – голосний»  
(У кожної дитини по 2 картки. Вихователь і Золота рибка називає голосні чи приголосні звуки, а діти підіймають   відповідну фішку)
Вихователь:
Доки ми звуки розрізняли
Нас картки з фішками чекали. 
Що зображено – назвіть 
Та моделі слів складіть.          
(Кожній дитині дається різна  картка ,
 потрібно за допомогою фішок викласти слово.
 (Кожна дитина викладає своє морське слово)
Вихователь: А зараз перевіримо правильність виконання завдання. 
Вихователь:
Моделі слів ми складали,
а як ділити слова на склади Золотій рибці не показали.
- Якими способами можна визначити кількість складів у слові (Плесканням, кроками, підставляючи долоньку до підборіддя)
Дидактична гра «Визнач кількість складів»
(Діти отримують предметні картинки із зображенням морських мешканців, визначають кількість складів викладають їх до відповідої мушлі з 1, 2, 3, 4 перлинами)
Золота рибка: Ви, мабуть, таки втомились, тому пропоную відпочити.
Фізкультхвилинка «Танок підводного царства» (Відеопрезентація)
Читання прямих та обернених складів
Вихователь:  Шановна Золота Рибко, а тепер діти покажуть тобі, як вони вміють читати склади, щоб ти могла навчати своїх рибок у школі.                                                                 Відеопрезентація «Уроки читання під водою»(Частина 1)
Підготовка руки до письма
Вихователь: Рибко, а як звуть твоїх рибок?
Золота рибка: У мене їх стільки, що я й не памятаю всіх імен.
Вихователь: А у на ожна дитина, знає, з якої літери починається її імя.
(Діти називають першу букву свого імені та викладають її  із мушель)
Золота рибка: Хочу щоб допомогли, моїх рибок прикрасили!
Вихователь: Ми прикрасимо твоїх рибок.
Вихователь: А ще необхідно розімяти пальчики та згадати, як правильно тримати олівець. (Діти нагадують як правильно тримати олівець)
Пальчикова гімнастика «В морі»
Робота з прописами
Підсумок заняття
Вихователь: Золота рибко! Ми розкрили тобі всі таємниці грамоти.
Золота рибка: Дякую вам. Тепер я можу сміливо відкривати школу у себе у підводному царстві.
Вихователь: Ми хочемо подарувати тобі Букварик, щоб рибки швидше навчилися читати. Нагадайте Золотій рибці, що потрібно знати, щоб навчитися читати?
Діти: Впізнавати перший та останній звук у слові , робити звуковий аналіз слова, ділити слова на склади, знати букви, читати склади.
(Золота рибка дякує та роздає подарунки, повертається на морське дно)
Ось скінчилась наша подорож. Нам час повертатися до садочка.
Вам було цікаво, дітвора? 
А тепер скажіть мені,                                                  
Що сподобалось, що – ні.

          Правове виховання дошкільнят

     Дошкільнята тільки починають освоювати ази морально-правової культури.                  

Це ставить перед педагогами дошкільних установ такі завдання: 

- Допомогти дитині зрозуміти і осмислити свої елементарні права;

 - Формувати почуття самоповаги, поваги до власних прав і прав інших людей;

 - Розвивати прагнення дитини реалізовувати свої права, не порушуючи прав оточуючих його людей.

    Тому необхідно широко звертатися до творів художньої літератури та усної народної творчості. Завдяки вмілому педагогічному керівництву можна спрямувати емоційне сприймання дошкільниками художніх творів у русло моральної та правовиховної освіти.

                        До вашої уваги пропоную  картотеку творів правової тематики:

 

Кожна дитина має право на життя

Не меркнуть зорі,

Йдуть у небуття,

Бо мають право вік світити.

Я ж маю право на життя,

Я гідно мушу жити.

1.Я маю право на життя!

2.А. Костецький "Моє бажання"
3.В. Сухомлинський "Гаряча квітка"
4.Н. Забіла "Про курочку і півника"
5.В. Сухомлинський "Крила матері"
6."Козенята та вовк" – українська народна казка
7."Колобок" – українська народна казка.
8.О. Пархоменко "Хай завжди буде сонце!
9. «Гуси-лебеді" - російська народна казка
10."Кривенька качечка" - українська народна казка
11.Ш. Перро "Червона Шапочка"

Кожна дитина має право на родину

Сім'я – це слово дороге.
У слові цім тепло і ласка,
Нехай же уряд захистить
Дитяче і сімейне щастя.
Сім'я – це родина, у родині – дитина.
А для України – сім'я головна.
1. Д. Павличко "Калачі"
2. А. Костецький "Все починається з мами"
3. М. Познаньська "Моїй мамі"
4. В. Сухомлинський "Сива волосинка"
5. А. М'ястківський "Наш рід"
6. В. Сухомлинський "Яблуко в осінньому саду"
7.О. Кобець "Тато"
8.К. Перелісна "Сестричка"
9."Дві матері"- українська легенда
10."Зозуля" - ненецька казка
11.В. Осєєва "Сини"

Кожна дитина має право на освіту


Змалку кохайтесь в освіті,
Змалку розширюйте ум,
Бо доведеться у світі
Всяких назнатися дум.
- Дитина має право на освіту
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, шо мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким з дитинства мрієш буть.
1.Р. Завадович "Лісова школа"
2.Н. Герець "Школа на хуторі вишневім"
3.Л. Храплива-Щур "У школу"
4.А. Барто "В школу"
5.Л. Толстой "Пилипок"
6.0. Іваненко "Галочка"
7.А. Барто "Окуляри"

Кожна дитина має право на ім'я та громадянство

Як маленьке немовля
У світ двері відчиня.
То дарують йому слово,
Слово це – його … (ім'я).
1.К. Перелісна "Хто я?"
2. Д. Павличко "Де найкраще місце на землі"
3.М. Сингаївський "Що сказало сонце?"
4.В. Сосюра "Любіть Україну"
5.П. Воронько "Облітав журавель"
6.В. Бабич "Мамина мова"
7.У. Федосюк "Маленька українка"
8.Л. Костенко "Усе моє, все зветься Україна"
9.П. Бондарчук "Що таке Батьківщина?"
10.І. Мацинський "Рідна хата"
11.Р. Завадович "Українські діти"
12.Н. Кир,ян «Деревце роду»
13.Д. Павличко "Де найкраще місце на землі"
14.В. Сосюра "Рідна мова"
15.Р. Завадович "Українська мова"
16.М. Хоросницька "Мамин заповіт"
17.О. Лупій "Конституція України"
18.Р. Завадович "Хто це?"
19.А. Барто "Ім'я і прізвище"

Кожна дитина має право на медичну допомогу

Якщо ж погано стало нам,
Батьки заб'ють тривогу.
Для цього право є у нас
На медичну допомогу.
1.Грицько Бойко «Лікар»
2.Грицько Бойко. Здоровим Будь.
3. Володимир Нагорняк «Швидка допомога»

4.К. Чуковський "Айболить"

Кожна дитина є рівна в правах

Дитя моє! Бог дав тобі життя,
І щоб ніхто не заподіяв шкоди
Тобі, маленький громадянин,
Бог дав закони нашому народу.
Від дня народження, від іменин –
Він твій, цей світ широкий за вікном,
Ти на життя і щастя маєш право
Під золото-блакитним знаменом
Своєї Української Держави.
1. "Добрі брати" латинська казка
2. В. Сухомлинський "Як Сергійко навчився жаліти"
3.В. Сухомлинський "Іменини".
4."Зайчикова хатка" - російська народна казка
5."Двоє жадібних ведмежат" - венгерська казка
6.Х. К. Андерсен "Бридке каченя"
7."Рукавичка" –українська народна казка
8.К. Ушинський "Сила - не право"
9.П. Воронько "Хлопчик Помагай"
10.0. Бунець "Маленькі помічниці"

   Музейна педагогіка є інноваційною технологією у сфері особистісного виховання дітей, створює умови   для «занурення» особистості у спеціально організоване предметно-просторове середовище. Основною метою музейної педагогіки як важливого чинника пізнавального, естетичного, розумового, креативного розвитку дітей.


   В групі створила 
міні-музей меду.
Мета: формування пізнавальних інтересів дошкільників шляхом використання різних видів наочності міні-музею, що сприяють розвитку у дітей дослідницької, пізнавальної та творчої діяльності.
Завдання:
·       Розвивати у дітей допитливість і пізнавальну мотивацію з допомогою екскурсійної діяльності;
·       Збагатити предметно-розвивальне середовище групи;
·       Залучення батьків і дітей в пошуково-дослідницьку роботу, збір інформації до заданої теми;
·       Розвивати інтелектуально - особистісні здібності в пізнавальної діяльності;
·       Дати розширене уявлення про роботу бджолярів;
·       Сформувати уявлення дітей про життєдіяльність бджіл, продуктів, які вони виготовляють;
·       Дати уявлення про важливість бджіл в життєдіяльності людини і в природі;
·       Формувати проектно-дослідницькі вміння і навички;
·       Активізувати словник дітей на основі поглиблення знань про бджіл (вулик, дупло, стільники, нектар, вчити підбирати слова, що позначають смакові якості меду;
·       Розвивати увагу, мислення, вміння аналізувати, бачити в природі прекрасне;
·       Виховувати естетичні почуття, любов та бережне відношення до природи.
ПОЛОЖЕННЯ ПРО МІНІ-МУЗЕЙ МЕДУ
1. Загальні положення
1.1. Міні-музей є тематично систематизованим зібранням бджіл з пап'є-маше, з покидькового матеріалу, пластиліну, хутра, ниток. Робота музею тісно пов'язана з різними формами навчально-виховного процесу.
2. Цілі і завдання
2.1. Музей сприяє здійсненню комплексного підходу до навчання та виховання дошкільників.
2.2. Завданнями музею є:
Збагачення предметно-розвивального середовища групи;
Підтримка освітньо-виховної роботи, і її участь в залученні дітей до природи.
Залучення батьків і вихователів до загальнокультурних цінностей.
3. Напрям діяльності музею
Пізнавальний
4. Зміст і форми роботи
4.1.      Систематично поповнювати фонди музею шляхом активного пошуку, використовуючи різні форми пошукової роботи (залучення до пошувкової діяльності батьків вихованців);
4.2.      Проводити збір необхідних матеріалів на підставі вивчення методичної літератури та інших джерел;
4.3.      Вивчати зібраний матеріал забезпечити його облік і зберігання;
4.4.      Здійснювати створення експозицій, стаціонарних і пересувних;
4.5.      Проводити екскурсійну роботу для вихованців дошкільного закладу, їх батьків та педагогів на перших етапах вихователь поступово залучаючи екскурсоводів дітей старшої групи;
4.6.      Здійснювати сприяння в використанні експонатів і фондів міні-музею в навачально-виховному процесі дошкільного закладу.
5. Вимоги та оформлення музею.
5.1. Доступність
5.2. Наочність
5.3. Раціональність
5.4. Інтерактивність
6. Форми роботи
- Екскурсії
- Виставки
- Розваги
7. Керівництво роботою міні-музею
7.1. Робота міні-музею організовується на основі самоврядування. Педагогчне керівництво роботою міні-музею здійснюється вихователем.
7.2. Вихователь складає перспектиний та календарний плани роботи міні-музею.
Міні-музей організований в 2017-2018 н.р. Під експозиції виділені вертикальні полиці в групі «Віночок». Загальна площа експозиції складає      1-2м.кв.  

РОЗДІЛИ МІНІ-МУЗЕЮ МЕДУ
1. "Реальні предмети" - в цьому  розділі представлені справжні предмети, які використовуються на пасіці: маска бджоляра, димар, рамка з вулика з сотами, соти, прополіс, мед, віск.
2. «Бібліотека» - зібрані прислів’я, приказки, загадки, вірші, казки, цікаві факти, книги, , авторський материал про бджіл, мед, які можуть бути використані як в навчально-виховному процесі  так і в самостійній ігровій діяльності дітей.
3. «Ігротека» - ігри та атрибути для ігор, раздатковий  матеріал (розмальовки, пазли) розміщені  на низькій полиці. Діти можуть використовувати їх самостійно в процесі самостійної ігрової діяльності чи спільно з педагогом в процесі безпосередньо навчальної діяльності. 
4. «Сами своими руками» - представлені іграшки, зроблені дітьми, батьками, вихователями. Планується спільне (діти і батькивиготовлення фігурок бджілвиготовлення медових солодощів.
5. «Лікувальні властивості меду» - зібрані косметичні та лікарські препарати, які містять мед, віск, прополіс.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Міні-музей меду